Podvozek CC-01 Tamiya
Stavebnice podvozku Tamiya CC-01 patří do kategorie offroad a to k základní verzi.
Existuji daleko lepší a účinější podvozky jako Highlift nebo CR ale o těch se ted rozepisovat nebudu.
V rozměrné krabici se vám dostane do rukou komletní díly pro sestavení včetně motoru, regulátoru, olejových tlumičů, katle - ty se zde prodávají dvě... Pouštní speciál Tuareg který je z lexanu a plastová karoserie Mitsubishi Pajero.
Kastle Pajera obsahuje parabol pro montáž osvětlení hlavních světel,i mlhovek, ale zadní část bohužel osvětlení postrádá. Když už jsem u kastle tak stojí za zmínku, že samolepky dodávané k modelu jsou sice hezky provedené,ale nejsou předřezané a chybí dokonce i polepy blikačů a zadních světel. Tmavá skla jsou z jednoho kusu plastu který usnadní montáž.
Tak a teď k podvozku. CC má celkem rozměrné a robustní chassi s podběhy, ale pozor ty nesahají až ke kastli, takže pokud chcete zabránit vnikání nečistot do prostoru elektroniky musí se prodloužit. Veškeré díly elektroniky jsou snadno dostupné a demontovatelné takže pokud budete mít na výpravách náhradní motor, šroubovák a imbus nemělo by se vám stát že nedojedete, neboť servo řízení i přijímač s reglem jsou na vyvýšeném místě asi kvůli vniknutí vody a naslednému kolapsu.
Přední náprava je podobná modelům TT s tím rozdílem že tlumiče a veškeré pohyblivé díly jsou uchyceny kulovými spojkami a kalíšky náhonu jsou uvnitř spojené. Celek je vyztužen spodním krytem a působí to velmi pevným dojmem. Ještě snad jedna věc....kalíšky i kardany náhonů jsou kovové.
Zadní náprava je uchycena systémem 4-link a to tím způsobem, že delší ramena vycházejí skoro od poloviny auta a doplňují je dvě kratší - samozřejmě vše je na kulácích. Samotná náprava je vcelku s diferenciálem a uchycením kol. Poháněna je přes perfektně provedený kardan s klouby a když se na jedoucí model koukáte z boku tak to vypadá velmi dobře.
K modelu existuje i redukce rychlosti v elektronické podobě ale k jejímu ovládání je potřeba páková čtyřkanálová souprava a druhé servo ale bohužel k tomu nemám žádné jine info tak jet takto ve zkratce.
Elektronika modelu je uchycena prakticky a to, servo je trochu nad chassi na dvou šroubech a přijímač s reglem je na jednom snadno odnímatelném panelu uchyceného třema šroubama taky velmi snadno sundatelném a zdviženým nad chassi.
Celkově model působí solidním dojmem a jeho prostupnost terénem je také slušná. Při ceně kolem 5000 Kč dostanete dobrý začátek na výpravy a při šikovných rukách se s tím dají po úpravách dělat opravdové divy.
Snad ještě závěrem ... Já jsem vyrobil krabičku pro elektroniku po zkušenosti ve sněhu, kdy kola naházela sníh pod střechu zespod a ten pak spadl přímo na přijímač a nastal kolaps.
Doufám že s tímto se to už opakovat nebude.
Čus Dean
Komentáře
Přehled komentářů
Ahoj,chtěl bych se zeptat jaký podvozek od tamiye považuješ za nejvíc teréní.
Max rychlost
(Tomáš Ulč, 8. 2. 2010 11:26)
Ahoj chtěl bych se zeptat jaká je max. rychlost v originálním provedení s potorem 540.
Jo a prý se dají nějaký způsobem prodloužit zadní tumiče - prý přes nějaké páky.
re redukce
(Dean, 12. 3. 2009 16:13)mozne to je jak rikam nedostalo se mi to do ruky jen jsem slysel ruzne zkazky ze do toho existuje cosi co funguje jako redukce
Redukce?
(Dusoun, 6. 3. 2009 17:13)Ahoj, mám taky CC-01 (VW Touareg), domnívám se však, že to druhé servo ovládá mechanický regulátor rychlosti. "Redukce rychlosti" se provádí na vysílačce (musí tou funkcí být vybavená - např. AGGRESSOR SRX, kterou mám já). V návodu jsou nakresleny dvě vysílačky (volantová, která se dodává k sadě XB-pro a páková, ale obě jsou dvoukanálové). Můžu se mýlit, ale "redukci rychlosti" o níž píšeš, si neumím představit.
terén
(Adean, 17. 2. 2010 19:13)